Passanten

RENOVATIE SANITAIR WSV VOLKERAK, SLUITING HAVEN VOOR PASSANTEN EIND OKTOBER

Renovatie Sanitair WSV Volkerak

Vanaf oktober 2023 wordt er door de leden van WSV Volkerak druk gewerkt aan het moderniseren van het sanitair. Dit betekent dat u als passant vanaf komend vaar seizoen een prachtig sanitair-unit ter beschikking hebt. Tot die tijd is er slechts 1 toilet en 1 douche beschikbaar en 21 oktober 2023 sluit de haven voor passanten.

Waar vindt u ons?
U vindt onze haven op GPS-positie 51º37’50 N – 004º15’20 O.

Onze verenigingshaven ligt aan het sluiseiland van sluizencomplex Benedensas. Dit nabij de monding van de Steenbergsche Vliet in het Krammer-Volkerak. Dit is 12,5 km varen vanaf de Volkeraksluis en zo’n 7,5 km vanaf de Krammersluis. De monding ligt 1 km oostelijk van de invaart van het  Schelde-Rijnkanaal.

Wanneer u vanaf het Krammer Volkerak de monding van de Steenbergsche Vliet invaart gaat u zo’n 100 meter voor de Benedensassluis bakboord uit langs de gele/oranje betonning.

Diepte

Diepte van de geul is ongeveer 2,20m tot 2,50m. Nabij de passantensteigeer achterin is de diepgang slechts 2,00m! De overige boxen hebben een diepte van meer dan 2,50m.

Waar kunt u liggen?
Passanten tot 12 meter zijn welkom op de met groene bordjes aangegeven ligplaatsen. Vaak wordt u door een van onze leden de ligplaats aangewezen. Als er niemand aanwezig is kunt u zelf een ligplaats zoeken. De dienstdoende havenmeester komt in het seizoen iedere avond het liggeld afrekenen. Mocht u deze niet treffen dan kunt u het havengeld voldoen door een envelop in de brievenbus aan het clubhuis te deponeren.

Passanten langer dan 12 meter zijn, indien er plaats is, welkom op de passantensteiger achterin de haven aan bakboord naast de spuisluis. Let op hier is de maximale diepgang 2,00 meter.

Reserveren
Vooraf reserveren is niet mogelijk.

Tarieven

• Passantentarief per nacht per meter €1,75 – pin-betaling mogelijk (sinds mei 2023)
  • Inclusief douche en electra  (max.4A)
  • Let op: u bent havengeldplichtig